Effect of increased patrol on accidents, diversion and speed.

Author(s)
Shumate, R.P.
Year
Abstract

Rapport behandelt de invloed van toegenomen politie controle op ongevallen verdeling en snelheid. De optimale resultaten werden bereikt bij één patrouille wagen of eenheid per 26 mijl ( +/- 40 km). Het tweede jaar was de daling vah het aantal ongevallen nog sprekender, zodat een zekere cumulatieve werking van het systeem uitgaat. Ongevallen met miner ernstige afloop veranderde niet in dezelfde mate als ernstige ongevallen. Verhoogd patrouilleren had weinig invloed op de reis gewoontes van de weggebruikers zelfs als er een alternatieve route was. Op personenwagen snelheidsovertredingen had verhoogde surveillance wel invloed, op vrachtwagensnelheidsovertredingen niet. De Gemiddelde snelheid veranderde niet veel onder invloed van controlerende eenheden, wel waren er tendenzen dat de spreiding kleiner werd.

Request publication

8 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
17
Source

Evanston, IL, Northwestern University, Traffic Institute, 1958, XI + 44 p.; Reseach project H13

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.