Mobiliteitsvisie Flevoland 2030.

Author(s)
-
Year
Abstract

Het mobiliteitsbeleid van de provincie Flevoland is in 2006 vastgelegd in het Omgevingsplan Flevoland 2006 (OPF) en de Nota Mobiliteit Flevoland, beide met het jaar 2015 als horizon. In 2014 is daarom een bestuursopdracht vastgesteld om het mobiliteitsbeleid te herzien. Sinds 2006 hebben zich de nodige (maatschappelijke en innovatieve) ontwikkelingen voorgedaan die vragen om een andere, meer flexibele sturingsfilosofie op mobiliteitsvraagstukken. Ook de mogelijke vorming van de vervoersregio Amsterdam-Almere, de overgang van de brede doeluitkering (BDU) naar het provinciefonds en de landelijke Structuurvisie Infrastructuur en Ruimte (SVIR), die onder meer de Ladder van duurzame verstedelijking bevat, zijn aanleiding voor het opstellen van een nieuwe provinciale visie. Bij het opstellen van de Mobiliteitsvisie heeft afstemming plaatsgevonden met de verschillende stakeholders, de wegbeheerders (de zes gemeenten en Rijkswaterstaat) en de overige partijen binnen de Vervoerregio in het bijzonder. Eerder heeft al een herziening van het openbaar vervoerbeleid plaatsgevonden in de OV-visie 2014-2024. De hooflijnen hiervan zijn opgenomen in deze Mobiliteitsvisie zodat ze in samenhang gezien kunnen worden. Hetzelfde geldt voor de Netwerkvisie Verkeersmanagement Flevoland 2015 – 2020 die door de Flevolandse wegbeheerders is vastgesteld en inzicht geeft in de knelpunten die in Flevoland resteren en ook handvatten biedt voor het regionaal verkeersmanagement. (Author/publisher)

Publication

Library number
20200423 ST [electronic version only]
Source

Lelystad, Provincie Flevoland, 2016, 40 p.

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.