Abdel-Aty, M., Ekram, A.-A, Huang, H., & Choi, K. (2011). A study on crashes related to visibility obstruction due to fog and smoke. In: Accident Analysis and Prevention, vol. 43, nr. 5, p. 1730-1737.
Agarwal, M., Maze, T. & Souleyrette, R. (2005). Impact of weather on urban freeway traffic flow characteristics and facility capacity. Iowa State University, Center for Transportation Research and Education. Ames, IA.
Al-Ghamdi, A.S. (2007). Experimental evaluation of fog warning system. In: Accident Analysis and Prevention. vol. 39, nr. 6, p. 1065-1072.
Andrey J. & Yagar, S. (1993). A temporal analysis of rain-related crash risk. In: Accident Analysis and Prevention, vol. 25, nr. 4, p. 465-472.
Bijleveld, F. & Churchill, T. (2009). The influence of weather conditions on road safety. R-2009-9. SWOV Institute for Road Safety Research, Leidschendam.
Bos, J.M.J. (2001). Door weer en wind; Gevolgen van perioden met extreem weer voor de verkeersveiligheid. R-2001-23. Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid SWOV, Leidschendam.
Brijs, T., Karlis, D. & Wets, G. (2007). Studying the effect on weather conditions on daily crash counts. In: Proceedings of the 14th International Conference on Road Safety on Four Continents, 14-16 November 2007, Bangkok, Thailand.
Brooks, J., Crisler, M., Klein, N., Goodenough, R., et al. (2011). Speed choice and driving performance in simulated foggy conditions. In: Accident Analysis and Prevention, vol. 43, nr. 3, p 698-705.
Brühning, E., Ammong, D. von, Hippchen, L., Lierz, W., et al. (1978). Forschungsorientierter Zugriff zum Datenbestand der amtlichen Strassenverkehrsunfallstatistik. Bundesanstalt für Straßenwesen BASt, Köln.
CROW (2000). Gladheid: preventie en bestrijding. Publicatie 152. CROW kenniscentrum voor verkeer, vervoer en infrastructuur, Ede.
CROW (2006). Gladheidsbestrijding op maat; Ervaringen met wintergladheidsbestrijding op tweelaags zoab. Infoblad Openbare Ruimte 963. CROW kenniscentrum voor verkeer, vervoer en infrastructuur, Ede.
Debus, G., Heller, D., Wille, M., Dütschke, E., et al. (2005). Risikoanalyse von Massenunfällen bei Nebel. Berichte der Bundesanstalt für Straßenwesen: Mensch und Sicherheit, Heft M 169. Bundesanstalt für Straßenwesen BASt, Bergisch-Gladbach.
DVR (2000). Wind und Wetter. Wie das Wetter auf den Menschen wirkt. DVR-Report 2000, nr. 4, p. 8‑11. Deutscher Verkehrssicherheitsrat e.V., Bonn.
Edwards, J.B. (1998). The relationship between road accident severity and recorded weather. In: Journal of Safety Research, vol. 29, nr. 4, p. 249-262.
Eisenberg, D. (2004). The mixed effects of precipitation on traffic crashes. In: Accident Analysis and Prevention, vol. 36, nr. 4, p. 637-647.
Ellinghaus, D. (1983). Wetter und Autofahren; Eine Untersuchung über den Einfluss des Wetters auf das unfallgeschehen und die Verkehrssicherheit. Uniroyal Verkehrsuntersuchung, Heft 10. Gesellschaft für angewandte Sozialforschung und Planung, GmbH Köln.
Fokkema, H.J. (1987). Weersgesteldheid en verkeersveiligheid. Traffic Test in opdracht van Directie Verkeersveiligheid van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Veenendaal.
Fridstrøm, L., Ifver, J., Ingebritsen, S., Kulmala, R, et al. (1995). Measuring the contribution of randomness, exposure, weather and daylight to the variation in road accident counts. In: Accidents Analysis and Prevention, vol. 27, nr. 1, p. 1-20.
Hogema, J.H. (1996). Effects of rain on daily traffic volume and on driving behaviour. A study as part of the Project Road and Weather Conditions. Rapport TNO-TM 1996-B019. TNO Human Factors Research Institute TM, Soesterberg.
Hogema, J.H., & Horst, A.R.A. van der (1994). Driving behaviour in fog: analysis of inductive loop data. Report TNO-TM 1994 C-6. TNO Human Factors Research Institute TM, Soesterberg.
Hogema, J.H. & Horst, R. van der (1997). Evaluation of A16 motorway fog-signalling system with respect to driving behaviour. In: Transportation Research Record, vol. 1573, p. 63-67.Laaidi, K. & Laaidi, M. (2002). Météorologie et sécurité routière. In: Via Secura, vol. 56, p. 22-24.
Keay, K. & Simmonds, I. (2005). The association of rainfall and other weather variables with road traffic volume in Melbourne. In: Accidents Analysis and Prevention, vol. 37, nr. 1, p. 109-124.
Kilpeläinen, M. & Summala, H. (2007). Effects of weather and weather forecasts on driver behaviour. In: Transportation Research Part F, vol. 10, nr. 4, p 288-299.
Oppe, S. (1988). Verkeersonveiligheid bij mist. R-88-49. Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid SWOV, Leidschendam.
Sabir, M. (2011). Weather and travel behaviour. Vrije Universiteit Amsterdam, Amsterdam.
Smith, K. (1982). How seasonal and weather conditions influence road accidents in Glasgow. In: Scottish Geographical Magazine, vol. 98, p. 103-114.Terpstra, J.M. (1995). Over slecht zicht, bewolking, windstoten en gladheid. Koninklijk Nederlands Meteorologisch Instituut, De Bilt.
Stiers, T. (2005). Studie van de impact van weercondities op de verkeersveiligheid op uurniveau. Limburgs Universitair Centrum, Faculteit Toegepaste Economische Wetenschappen, Leuven.
Thoma, J. (1993). Geschwindigkeitsverhalten und Risiken bei verschiedenen Strassenzuständen, Wochentagen und Tageszeiten. Schweizerische Beratungsstelle für Unfallverhütung BfU, Bern.
Tromp, J.P.M. (1993). Verkeersveiligheid en drainerend asfaltbeton (ZOAB). R-93-35. Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid SWOV, Leidschendam.