Infrastructurele maatregelen die voor ouderen gunstig zijn, zijn maatregelen die complexe taken opdelen in kleinere, beter behapbare stukken, bijvoorbeeld door het mogelijk te maken in fasen over te steken. Verder is het belangrijk de relevante elementen in het verkeer beter zichtbaar te maken, de hoeveelheid informatie die tegelijkertijd verwerkt moet worden te beperken en mensen voldoende tijd te gunnen om de situatie op een veilige plaats te overzien [4] [39] [40].
Tabellen 4, 5 en 6 geven de mogelijke infrastructurele maatregelen voor respectievelijk automobilisten, fietsers en voetgangers weer. De besproken maatregelen zijn geselecteerd op het vermogen de veiligheid van oudere verkeersdeelnemers te vergroten. De maatregelen zullen echter ook een bijdrage leveren aan de veiligheid van de andere verkeersdeelnemers. Maatregelen die verkeersdeelnemers bijvoorbeeld meer tijd geven om een verkeerssituatie te beoordelen en die een stapsgewijze uitvoering van verkeerstaken mogelijk maken, verlichten de verkeerstaak immers voor alle verkeersdeelnemers. De afnemende complexiteit van de verkeerstaak zal over het algemeen minder menselijke fouten tot gevolg hebben en dus ook minder ongevallen. Het feit dat infrastructurele aanpassingen ten gunste van oudere verkeersdeelnemers ook (zij het minder grote) positieve effecten hebben op de veiligheid van andere verkeersdeelnemers, is een extra argument om dergelijke maatregelen te nemen.