Aanrijdingen met de betonnen geleideconstructietypen General Motors en New Yersey. Een beschrijving van verschillen in de gevolgen bij aanrijdingen en de mogelijkheden ter verbetering. Consult ten behoeve van de Dienst Verkeerskunde van de Rijkswate...

Author(s)
Schoon, C.C. Pol, W.H.M. van de & Jordaan, D.J.R.
Year
Abstract

From the guard rail construction made of concrete, in the Netherlands mostly used in tunnels, only the General Motor type was considered. The main result of the study presented here shows a small preference for the New Yersey type. The study has been done with the aid of the VEDYAC computer program by which collisions were simulated.

Publication

Library number
B 25510 [electronic version only] /85 / IRRD 803351
Source

Leidschendam, Stichting Wetenschappelijk Onderzoek verkeersveiligheid SWOV, 1985, 89 p., 5 fig., 11 graph., 14 tab., 11 ref.; R-85-64

SWOV publication

This is a publication by SWOV, or that SWOV has contributed to.