Autovrije centrumgebieden : het proces om te komen tot een teamprestatie.

Author(s)
Osta, A. van
Year
Abstract

In de zoektocht naar verbeteringen van de leef- en verblijfsomgeving is het centrumgebied van een stad een apart aandachtspunt. De versterking van het kernwinkelgebied heeft ook zijn gevolgen op de ruimte voor rijdend en verblijvend verkeer. Gedachten gaan naar het creëren van een autovrij gebied met fysieke maatregelen om dit daadwerkelijk te bereiken. De impact hiervan wordt vaak onderschat; de wegbeheerder wacht een uitdagende taak om het goed te regelen, met een tevreden bevolking als resultaat. Een omvangrijk proces met communicatie en planning als rode draad. Het doel is selectieve toegang: een autovrij gebied, met toegang 'op maat' voor belanghebbenden. De inhoudelijke uitwerking is een proces van grof naar fijn (visie- ontwerp-realisatie) en bevat 5 onderdelen: installaties, ontwerp, verkeersbesluit, ontheffingenbeleid en beheerorganisatie. Dit alles met een strakke, realistische tijdplanning en onder leiding van een goede procesmanager. Het eindresultaat is een teamprestatie waarin iedere individuele speler zich thuis voelt. (Author/publisher)

Request publication

15 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
20071367 yy ST (In: ST 20071367 CD-ROM)
Source

In: Verkeerskundige werkdagen 2007, Hilversum, 13 en 14 juni 2007, 11 p.

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.