Beeld over snelheid in België [Enquête, 2003].

Author(s)
-
Year
Abstract

Deze studie analyseert: · de factoren die verkeersongevallen kunnen veroorzaken; · de toegelaten maximumsnelheid op de snelweg, de weg en in de bebouwde kom; · het gevoel dat de snelheid wordt gecontroleerd; · de naleving van snelheidsbeperkingen; · wat is snel rijden?; · aansporingen om minder snel te rijden; · het nut van een snelheidsbegrenzer; · de veralgemening van de snelheidsbeperking tot 30km/u in de schoolomgevingen; · de ernst van de verkeersovertredingen. De enquêtes werden gevoerd door INRA Belgium, d.m.v. een steekproef die representatief is voor de bevolking van 15 en ouder, aselect (per gemeente) en gelaagd naargelang van de provincie, graad van verstedelijking, geslacht, leeftijd, beroepsactiviteit en sociale klasse. Het staal bestond in 2001 uit 971 personen (621 bestuurders en 350 niet-bestuurders), in 2002 uit 1014 personen (689 bestuurders en 325 niet-bestuurders) en in 2003 uit 1022 personen (683 bestuurders en 339 niet-bestuurders). De interviews werden tussen 19 en 27 september 2001, tussen 25 september en 3 oktober 2002 en tussen 10 en 17 september 2003 onder vier ogen afgenomen in de woning van de bevraagden. (Author/publisher)

Request publication

1 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
20050713 ST [electronic version only]
Source

Brussel, Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid BIVV, 2004, 30 p.

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.