Car seat belts : an analysis of the injuries sustained by car occupants.

Author(s)
Lister, R.D. & Milsom, B.M
Abstract

Analyse van de letsels van 837 automobilisten of passagiers die betrokken waren bij ongevallen en die ten tijde van het ongeval veiligheidsgordels droegen. De gordels worden verdeeld in vier typen 1. voledig "harnas"2. diagonaal gordel+heupgordel (a/d stijl) 3. diagonaal gordel + heupgordel (vloerbevestiging) 4. alleen diagonaal gordel. Het dragen van veiligheids gordels had een reductie van de ernst van het letsel als resultaat (n.l. plus minus 51 %). Over het geheel genomen gaven die gordels die het boven gedeelte van het lichaam steunde minder hoofd verwondingen te zien. De letsels aan ledematen waren bij de vier typen gordels vrijwel gelijk en slechts weinig lager dan in gevallen waar géén gordel werd gebruikt. Frontale botsingen bij hoge snelheden gaven de ernstigste letsels. Het percentage autorijders dat geen gordels had of ze niet gebruikte was vrij hoog (n.l. 90 30 %).

Request publication

6 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
212, 2730 fo
Source

Road Research Laboratory.

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.