Mobiliteitsmanagement is het organiseren van slim reizen. Maar wie gaan dat dan doen? In deze paper wordt de ontwikkeling van commercieel mobiliteitsmanagement beschreven. Deze ontwikkeling vraagt om samenwerking tussen private- en publieke partijen. En om samenhang van (product)netwerken. De ontwikkeling van commercieel mobiliteitsmanagement is geen project op zich, maar een onderdeel van een innovatieagenda binnen Swingh (Samenwerken in Groot Haaglanden). SWINGH werkt hiervoor samen met het Privaat Netwerk mobiliteit (PNM). Wat is nodig om een markt voor commer-cieel mobiliteitsmanagement tot stand te brengen? Het RWS Steunpunt Mobiliteitsmanagement adviseert en ondersteunt SWINGH over de aanpak, inhoud en vorm van de pilot ‘Werkgevers en Bereikbaarheid’.Op een innovatieve wijze wordt geadviseerd om een publiek-private samenwerking tot stand te brengen met als doel een commercieel verantwoord mobiliteitsproduct aan de werknemers aan te bieden. Een ‘Gouden Driehoek’ van publieke- en private partijen begeleidt de ontwikkeling van de markt voor commercieel mobiliteitsmanagement (serviceproviders in mobiliteit). (Author/publisher)
Abstract