De hele ketenreis als Zwitserse marketing : van-deur-tot-deur met trein als spil.

Author(s)
Sloot, M.
Year
Abstract

Reizen met het openbaar vervoer betekent vaak voor- en natransport. Niet iedere reiziger woont of werkt bij een halte of station. Ov-reizigers zijn dus vaak ketenreizigers, ze gebruiken meerdere vervoerwijzen. Dat is een concurrentienadeel ten opzichte van de auto en fiets. Dit besef is niet nieuw. Wel nieuw is de keten als hét uitgangspunt van de marketingstrategie. De Zwitserse spoorwegen (SBB) promoten hun treindienst door zich op de complete reis van-deur-tot-deur te richten. Dat levert meer treinreizigers op. Onderzoek heeft aangetoond dat het aanbieden van ketenreizen - inclusief de auto - de automobiliteit terugdringt en de bereikbaarheid van stedelijke centra verbetert. (Author/publisher)

Publication

Library number
20091583 ST [electronic version only]
Source

Rotterdam, Kennisplatform Verkeer en Vervoer (KpVV), 2009, 2 p.; KpVV Bericht, informatiebulletin over actuele verkeers- en vervoerontwikkelingen ; Nummer 85

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.