De klant centraal in het parkeerbeleid.

Author(s)
C.R.O.W kenniscentrum voor verkeer, vervoer en infrastructuur
Year
Abstract

Deze brochure gaat in op een klantgerichte insteek van parkeren. De brochure bevat voorbeelden en ideeën voor de toepassing van klantgericht denken op de exploitatie van parkeerplaatsen, inrichten van een handhavingorganisatie, maar ook voor het uitwerken van parkeerbeleid. Technieken ontwikkeld in de marketing staan aan de basis van deze brochure. Er is met name aandacht besteed aan de toepassingsmogelijkheden van een segmentatie van doelgroepen op basis van motivationele kenmerken. Welke verlangens, zorgen en redeneringen zetten mensen aan om zich op een bepaalde manier op te stellen of keuzes te maken? Hier rekening mee houden komt parkeerbeleid en exploitatie ten goede. De brochure geeft aan hoe. Het was bij de samenstelling van de brochure een gegeven dat het voor parkeren om een relatief nieuw onderwerp gaat. Dit geldt vooral voor het gedeelte dat betrekking heeft op de marketingtechnieken. Voorbeelden zijn schaars en er lijkt hier nog een wereld te winnen. De brochure probeert de belangstelling te wekken voor een meer klantgerichte aanpak van parkeerproblemen en om toepassing eenvoudiger te maken. Meer aandacht voor de burger, dus voor de klant of de consument, kan het onderwerp parkeren alleen maar ten goede komen. (Author/publisher)

Request publication

1 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
20061182 ST [electronic version only]
Source

Ede, C.R.O.W kenniscentrum voor verkeer, vervoer en infrastructuur, 2006, 38 p., 10 ref.; Brochurereeks `Van parkeerbeheer naar mobiliteitsmanagement' ; No. 19

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.