De maximale-snelheidsbegrenzer in vrachtwagens en autocars : hoe improvisatie leidt tot een negatieve instelling en fraude.

Author(s)
Mol, J. de & Hoorebeeck, B. van
Year
Abstract

Dit is het eerste deel in een reeks over een onderzoek naar ‘het draagvlak voor voertuigtechnische snelheidsbeheersing in een intrinsiek veilige verkeersomgeving’. In dit artikel staan de resultaten centraal van een enquête bij autocar- en vrachtwagenchauffeurs en vervoerbedrijven over de bestaande maximale-snelhelheidsbegrenzer. De onderzoekers kwamen uit bij wat ze noemen “hallucinante vaststellingen”, vooral wat betreft transport van gevaarlijke stoffen. (Author/publisher)

Request publication

4 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
20052024 ST [electronic version only]
Source

Verkeersspecialist, Vol. 8 (2000), No. 69 (juni), p. 3-9

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.