De relatie tussen Dode hoek Detectie- en Signalerings Systemen (DDSS) en manoeuvreerschade. In opdracht van Connekt.

Author(s)
Hogema, J.H.
Year
Abstract

Het project “Dode Hoek Detectie en Signalerings Systemen” (afgekort DDSS) is in november 2009 gestart en heeft als doel meer kennis te vergaren over de rol die actieve detectie- en signaleringssystemen kunnen vervullen in het terugdringen van „dode hoek? slachtoffers. Het doel van dit onderzoek is het vergaren van kennis. Kennis over zowel de gedragscomponent van de chauffeur en de kwetsbare verkeersdeelnemers in deze situatie, als van innovatieve detectie en signaleringssystemen als van de interactie tussen systemen, chauffeur en de omgeving. Connekt is de hoofdverantwoordelijke om dit onderzoek uit te voeren, met hulp van experts. Uit gesprekken met de branches en de gebruikers van de systemen komt naar voren dat een veiligheidsmaatregel als een detectie- en signaleringssysteem een veel groter draagvlak zou kunnen krijgen als het systeem tegelijkertijd manoeuvreerschade zou kunnen voorkomen. Het betreft dan zowel schade aan de auto zelf als aan de infrastructuur en „straatmeubilair? (Author/publisher)

Request publication

1 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
20122366 ST [electronic version only]
Source

Rijswijk, NEA / 's-Gravenhage, Buck Consultants International, 2010, 20 p.; Versie 2.0 definitief

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.