De vergeten invloed in ontwerprichtlijnen van 'URBAN SPRAWL' op de bereikbaarheid, leefbaarheid en veiligheid.

Author(s)
Westland, D.
Year
Abstract

Hogere PENDEL-trajectsnelheden (zoals ‘deur-tot-deur woon-werksnelheden’) leiden op den duur tot grotere afstanden, wat naast meer ruimtegebruik (‘Urban Sprawl’) ook leidt tot EXTRA filevorming en EXTRA onveiligheid. Door zo veel als mogelijk gescheiden stelsels voor PENDEL- en NIET PENDEL-verkeer aan te leggen kan de ‘Urban Sprawl’ beheerst worden door in ontwerprichtlijnen te besluiten tot o.a. lagere trajectsnelheden voor regionaal verkeer dan voor nationaal verkeer. Hiervoor worden per schaalniveau uitgaande van de BREVERwetmatigheid aanbevelingen gedaan. (Author/publisher)

Request publication

1 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
20060784 ccc ST (In: ST 20060784 CD-ROM)
Source

In: Verkeerskundige werkdagen 2003, Ede, juni 2003, 7 p., 17 ref.

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.