De weg naar een politieke en regionale MKBA.

Author(s)
Kuik, F. Suk, R. & Buffing, T.
Year
Abstract

Recente voorbeelden van MKBA’s bij grote infrastructuurprojecten in de Noordvleugel doen vragen rijzen over de toepassing van dit instrument bij investeringsbeslissingen. Hoewel een MKBA per definitie nooit volledig kan zijn heeft hij in veel gevallen een doorslaggevende rol in de besluitvorming. Dit leidt tot verkeerde keuzes. Er zijn twee oplossingsrichtingen die beide moeten worden uitgewerkt. Om de kwaliteit van de MKBA te vergroten zou meer aandacht besteed moeten worden lange termijn-effecten en aan zaken die niet direct in euro’s zijn uit te drukken. Daarnaast moet het resultaat van een MKBA geplaatst worden in de regionale context, waarbij andere beleidsdoelen dan alleen die direct betrekking hebben op het infrastructuurproject in de overwegingen worden betrokken. (Author/publisher)

Request publication

8 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
20062173 c12 ST (In: ST 20062173 [electronic version only])
Source

In: Samenwerken is topsport : 33ste Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk CVS : bundeling van bijdragen aan het colloquium gehouden te Amsterdam, 23 en 24 november 2006, deel 3, p. 773-787, 5 ref.

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.