[Decentralisatieakkoord Verkeersveiligheid] : afspraken tussen de Minister van Verkeer en Waterstaat, Interprovinciaal Overleg en Vereniging Nederlandse Gemeenten over de decentralisatie van het regionale verkeersveiligheidsbeleid.

Author(s)
Ministerie van Verkeer en Waterstaat Interprovinciaal Overleg IPO & Vereniging van Nederlandse Gemeenten VNG
Year
Abstract

In het Meerjarenplan Verkeersveiligheid 1991 (MPV-3) heeft de Minister van Verkeer en Waterstaat een bezinning aangekondigd op de rol van het rijk in de regionale coördinatie. Nu in alle provincies Regionale Organen voor de Verkeersveiligheid zijn geinstalleerd, waarin de samenwerking tussen de regionale verkeersveiligheidspartners zich in het algemeen naar tevredenheid ontwikkelt, en nu de stimulering en ondersteuning van gemeenten eveneens volop tot ontwikkeling zijn gekomen, kan verdere decentralisatie van de aanpak van de verkeersonveiligheid plaatsvinden. In het MPV-3 wordt deze decentralisatie genoemd in het kader van het versterken van het bestuurlijk en maatschappelijk draagvlak, een noodzakelijke voorwaarde in verband met het streven naar een duurzaam veilig verkeers- en vervoersysteem. In overleg tussen IPO, VNG en het Ministerie van Verkeer en Waterstaat zijn de uitgangspunten door de drie overlegpartners onderschreven. (Author/publisher)

Request publication

8 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
20062177 ST [electronic version only]
Source

's-Gravenhage, Ministerie van Verkeer en Waterstaat / Interprovinciaal Overleg IPO / Vereniging van Nederlandse Gemeenten VNG, 1994, 12 p.

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.