DVS - Impact harmonisch versus rekenkundig gemiddelde snelheid : eindnotitie.

Author(s)
Claassens, J. & Zante, J. van
Year
Abstract

In het DT-DGMo zijn vragen gerezen over de betrouwbaarheid van de lusdata, in het bijzonder over de aggregatie van de snelheden van de gepasseerde voertuigen. In de spits zou hierdoor een vertekend verkeersbeeld ontstaan. DVS vraagt zich af of er en hoe groot de verschillen zouden zijn in de kentallen: voertuigverliesuren; reistijdfactor; betrouwbaarheid van de reistijd in de spits; filezwaarte (kwartierinformatie uit TRIP), wanneer de harmonisch gemiddelde snelheid genomen wordt als uitgangspunt voor de berekening van de kentallen in plaats van de huidige rekenkundig gemiddelde snelheid (die gecorrigeerd wordt bij lage snelheden). CQM heeft een analyse uitgevoerd om de bovengenoemde vraag te beantwoorden. Voor deze analyse zijn logfiles uit 2005 gebruikt met gegevens van individuele voertuigpassages op de AlO West, Nieuwe Meer - Coentunnel v.v. Deze notitie beschrijft op hoofdlijnen de analyse en de resultaten daarvan. (Author/publisher)

Request publication

1 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
20091025 ST [electronic version only]
Source

Eindhoven, Centre for Quantitative Methods CQM BV, 2009, 26 p.

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.