Een verkenning van macro-economische effecten van Het Nieuwe Werken. In opdracht van Stichting Natuur & Milieu.

Author(s)
-
Year
Abstract

Als het aantal ‘Nieuwe Werkers’ zou verdubbelen, zou dat dagelijks 180.000 minder auto’s in spits opleveren. Het aantal verkeersdoden zou met negen teruglopen, het aantal gewonden met 1.700. Dit becijfert PWC in een onderzoek naar de effecten van meer thuiswerken. Men rekende door wat het zou betekenen als in 2015 20% van de bevolking zou thuiswerken (of vanaf een andere handige locatie). En ook als men niet één maar twee dagen zou thuiswerken. Uitgaande van de 54 minuten die dagelijks gemiddeld aan woon-werkverkeer wordt besteed, is de totale reistijd die met twee flexibele werkdagen per week wordt bespaard in dit scenario ruim 75 miljoen uren in 2015. Dit staat gelijk aan circa 320.000 uur per werkdag en gemiddeld 180.000 auto’s per werkdag. En dat leidt dan weer tot een daling van het aantal dodelijke ongelukken met 9 en van het aantal gewonden met 1.700. Bij 1 dag per week thuiswerken is sprake de helft van de genoemde getallen.

Request publication

6 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
20111796 ST [electronic version only]
Source

[Amsterdam], PricewaterhouseCoopers PWC, 2011, 21 p., 24 ref.

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.