Eindrapport Alliantie Samen Sterk.

Author(s)
-
Year
Abstract

Er is kritiek vanuit de branche voor verkeersopleiders op de huidige opleiding (niveau) en (wijze van) examineren. Daarbij komt dat het slagingspercentage van alle nieuwe deelnemers slechts 48% is. De redenen hiervoor lijken vooral commercieel (het verdienmodel bij direct slagen is namelijk laag) van aard te zijn. De beperkte slagingsscore zorgt er ook voor dat wachtlijsten o.a. bij het CBR niet snel teruggebracht worden. Ook zal een en ander invloed hebben op de verkeersveiligheid, immers bij een 2e-3e keer zal wellicht wel het begeerde papiertje gehaald worden maar percentueel zal dit zich vertalen in een gemiddeld lagere startkwaliteit van de bestuurder. Tegenstrijdige belangen binnen de gehele keten lijken voorrang te krijgen boven het belang van een gezamenlijke aanpak. Dit vraagt om een andere aanpak dan de enkele initiatieven die eerder gepresenteerd zijn. Dit keer vanuit de gehele (opleiders)keten en met een gezamenlijke missie. (Author/publisher)

Publication

Library number
20210124 ST [electronic version only]
Source

[S.l], Alliantie Samen Sterk, 2020, 63 p., ref.

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.