Evaluatie proef versnelde berging : verkeerskundige effecten (data-analye). In opdracht van Directoraat-Generaal Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer AVV.

Author(s)
Arane Adviseurs in Verkeer en Vervoer
Year
Abstract

During the period 15 November 2005 through 15 May 2006, the Directorate General of Public Works and Water Management (RWS) of Utrecht carried out a trial of accelerated vehicle recovery. The focus of the trial was that in the event of incidents (with trucks), the primary attention was given to clearing the lane as rapidly (and responsibly) as possible in order to restore the flow of traffic as quickly as possible (reduction in the number of lost vehicle hours). This could mean on the one hand that the recovery of the vehicle was accelerated by moving it without disconnecting the drive shaft, on the other hand it could also mean postponing the recovery activities, until, for instance, after the rush hour. During the trial, agreements were made with the objective of ensuring that RWS and CMV* inform each other more rapidly, without the intervention of the police emergency room. The traffic-related effects, based on the data that RWS and CMV recorded during the trial, have been evaluated. (Author/publisher) Nederlands abstract: Door Rijkswaterstaat is in de regio Utrecht van 15 november 2005 tot 15 mei 2006 een proef uitgevoerd met de zogenaamde `versnelde berging'. De verkeerskundige effecten en het proces zijn, op basis van gegevens die tijdens de proef door RWS en CMV samen zijn geregistreerd, geëvalueerd. De proef houdt in dat bij (vrachtwagen)incidenten de aandacht primair gericht is op het zo snel als mogelijk (en verantwoord) vrijmaken van de rijbaan ten einde de doorstroming van het verkeer zo snel mogelijk te herstellen (vermindering van het aantal voertuigverliesuren). Dit kan enerzijds betekenen dat de berging wordt versneld door bijvoorbeeld het verplaatsen van een voertuig zonder de aandrijfas te ontkoppelen, anderzijds kan ook besloten worden om bergingsactiviteiten uit te stellen, tot bijvoorbeeld na de spits. In de proef zijn afspraken gemaakt met als doel dat RWS en CMV elkaar sneller informeren, zonder tussenkomst van de politiemeldkamer. (Author/publisher)

Request publication

13 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
20062163 ST [electronic version only]
Source

Werkendam, Arane Adviseurs in Verkeer en Vervoer, 2006, 11 p.; Rapport 2006 - 118

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.