Fiscaal-technische kanttekeningen bij de vervanging van de bestaande autobelastingen – BPM, MRB en Eurovignet – door de kilometerheffing.

Author(s)
-
Year
Abstract

In dit rapport beoordelen wij vanuit fiscaal perspectief het rapport ‘Overgangseffecten variabilisatie BPM, MRB en Eurovignet’ van 13 maart 2007 (hierna het rapport). Onze analyse bestaat uit drie onderdelen. In het eerste onderdeel plaatsen wij enkele algemene opmerkingen. In het tweede deel gaan wij in op de concrete voorstellen zoals die in voornoemd concept worden gepresenteerd en ten slotte doen wij een aantal aanbevelingen. Onze suggesties hebben wij door middel van inspringende tekstblokken opgenomen. Gelet op de beperkte tijd die ons ter beschikking heeft gestaan hebben wij onze opmerkingen niet in detail kunnen onderbouwen, hetgeen ook is overeen gekomen met de opdrachtgever. Tevens dient in ogenschouw te worden genomen dat wij uitsluitend beschikken over bovengenoemd rapport, alsmede de reacties van BOVAG en RAI vereniging (Mogelijkheden voor afschaffing BPM bij invoering km-beprijzing) en van de heer Lebouille (Lasten- en budgetneutraliteit bij afbouw BPM) daarop. (Author/publisher)

Publication

Library number
20151154 ST [electronic version only]
Source

's-Gravenhage, Ministerie van Verkeer en Waterstaat, 2007, 8 p.

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.