Gedragsveranderingen bij bedrijven als gevolg van reistijdvertragingen op het wegennet. Deel II

het zakelijk personenverkeer. Een onderzoek in opdracht van het Directoraat-Generaal Rijkswaterstaat, Dienst Verkeerskunde DVK, Afdeling Landelijke Verkeersprognoses en Beleidsanalyse VXM.
Author(s)
Korver, W. & Waard, J. van der (projectleider)
Year
Abstract

The results are presented of a case study, with several companies, on the negative effect of congestion upon business travel by car. The background to the study is the question of: a) whether it is a necessity for infrastructural measures specifically aimed at business travel; and b) If the need for this does indeed exist, to determine which segment of business travel needs such measures most. To answer this question the market has been subdivided into segments: repair trips, business services, sales traffic, construction travel, meetings, training and other services.

Request publication

1 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
C 251 [electronic version only] /72.2 / IRRD 847980
Source

Delft, Nederlandse Organisatie voor Toegepast-Natuurwetenschappelijk Onderzoek TNO, Instituut voor Ruimtelijke Organisatie INRO TNO, 1992, Sector Verkeer en Vervoer, 60 p., 11 ref.; TNO-Beleidsstudies ; Rapport INRO-VVG 1992-05

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.