Geen machinist, beter voor de reizigers.

Author(s)
Zigterman, L.
Year
Abstract

Geautomatiseerde railsystemen verschijnen op uiteenlopende plaatsen in de wereld. Niet alleen als people movers op luchthavens, maar ook als een volwaardig metrosysteem. Decennia geleden al in bijvoorbeeld San Francisco (Bay Area Rapid Transit) en Lille (de VAL), nu ook als “Météor”, of lijn 14 van de RATP in Parijs. Dit is ook logisch, omdat een geautomatiseerd systeem lagere kosten met zich mee brengt en in potentie hogere opbrengsten kan genereren. De lagere kosten vloeien voort uit het besparen op bestuurders, besparing op energie(kosten) en een hogere vervoerscapaciteit. De hogere opbrengsten worden mogelijk doordat een hogere frequentie kan worden geboden én flexibel kan worden ingespeeld op een fluctuerende vervoersvraag. (Author/publisher)

Request publication

4 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
20062173 b15 ST (In: ST 20062173 [electronic version only])
Source

In: Samenwerken is topsport : 33ste Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk CVS : bundeling van bijdragen aan het colloquium gehouden te Amsterdam, 23 en 24 november 2006, deel 2, p. 531-539

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.