Geintegreerd parkeren : hoofdpuntennotitie.

Author(s)
-
Year
Abstract

De toenemende drukte in de centra van steden, woongebieden en kantoor- en bedrijventerreinen, maakt het noodzakelijk te zoeken naar nieuwe oplossingen voor het parkeren. De druk in deze gebieden wordt niet alleen veroorzaakt door de ontwikkeling van functies in de gebieden zelf (bijvoorbeeld een winkelcentrum, of een stadion) maar ook door de zogenaamde ‘overloop’ vanuit de (dorps)kernen en de binnensteden. Door ontwikkeling en beheer samen te beschouwen ontstaan oneindig veel mogelijkheden voor nieuwe, creatieve vormen van parkeren en mobiliteit. Deze vormen een nieuwe schakel in het dynamische proces van stedelijke ontwikkeling. Kortom, er is steeds meer aanleiding om mobiliteit en parkeren als een facilitair en exploitatief onderdeel van het ‘product’ stad of dorp te beschouwen. Er is sprake van een geïntegreerd management- en organisatievraagstuk. Zowel vanuit de overheid als vanuit de markt. Beide kunnen elkaar aanvullen en versterken op gebieden als kennis en expertise. In deze eerste brochure komen onder andere de volgende onderwerpen aan de orde: * de ontwikkeling van parkeerbeleid en de visie van de overheden; * de relatie tussen parkeren en stedelijke ontwikkeling; * de kennisbehoefte en de op basis daarvan gekozen thema's. (Author/publisher)

Request publication

4 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
20040370 ST [electronic version only]
Source

Ede, C.R.O.W kenniscentrum voor verkeer, vervoer en infrastructuur, 2002, 23 p.; Brochurereeks `Van parkeerbeheer naar mobiliteitsmanagement' ; No. 1

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.