Grip op snelheid : selectie en aanpak van locaties waar gereden snelheden knelpunten opleveren voor de verkeersveiligheid. Paper vakbeurs "Verkeer en Mobiliteit", Houten, 10 december 2009.

Author(s)
Donkers, E. & Scholten, J.
Year
Abstract

De onlangs verkregen beschikbaarheid van zeer gedetailleerde snelheidsgegevens, afkomstig van GPS-metingen van TomTom, geeft nieuwe kansen om effectief snelheidsbeleid te ontwikkelen. Het feit dat nu inzichtelijk is op welke wegen, in welke rijrichting én op welke tijdstippen door weggebruikers harder wordt gereden dan toegestaan geeft een geheel nieuwe kijk op de aanpak van snelheidsgerelateerde verkeersonveiligheid. In deze paper is het resultaat beschreven van een pilot in de regio Eindhoven. Binnen de pilot is een werkwijze ontwikkeld om met de nieuwe snelheidsgegevens gericht locaties te kunnen selecteren waar snelheid een sterke invloed heeft op de verkeersonveiligheid. De pilot heeft geresulteerd in een overzicht van locaties in de regio Eindhoven die prioriteit verdienen binnen een toekomstige snelheidsaanpak omdat hier sprake is van te hoge snelheden én relatief veel slachtofferongevallen. (Author/publisher)

Request publication

15 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
20100292 ST [electronic version only]
Source

Vught, Via Verkeersadvies, 2010, 16 p.

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.