Het imago van het ov ab ovo.

Author(s)
Bakker, C.
Year
Abstract

Met het imago van het Openbaar Vervoer per bus in Nederland is het over algemeen niet goed gesteld. In deze paper wordt ingegaan op deze imagoproblematiek en wordt op basis van een verkenning van de huidige marketingtrends een methode gesuggereerd die op een principieel andere manier het imago van het openbaar vervoer per bus dient te verbeteren. In de praktijk is bewezen dat een goede marketing van nieuwe totaalconcepten succesvol kan zijn en tot reizigersgroei kan leiden. Een nieuwe manier van realistisch luisteren naar de klant kan inhouden dat de klant rechtstreeks aan de basis staat van een aantal forse kwaliteitsverbeteringen. Randvoorwaarde daarvoor is dat de klant zich deze kwaliteitsverbeteringen op basis van bestaande concepten goed voor kan stellen. Een imagocampagne begint dan niet pas met de introductie van het sterk verbeterde product, maar met de start van een zeer hoogwaardig soort inspraak van de klant. Een dergelijk aanpak is in Nederland nog niet uitgeprobeerd en onderzocht. (Author/publisher)

Request publication

2 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
20062173 c3 ST (In: ST 20062173 [electronic version only])
Source

In: Samenwerken is topsport : 33ste Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk CVS : bundeling van bijdragen aan het colloquium gehouden te Amsterdam, 23 en 24 november 2006, deel 3, p. 607-616, 4 ref.

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.