Het optimaal benaderen van een verkeerslicht : hoe kan je als fietser het beste een verkeerslicht benaderen ? BWI-werkstuk.

Author(s)
Diepen, R. van
Year
Abstract

Als fietser zijn er meerdere manieren om een verkeerslicht te benaderen, een recreatieve fietser zal het verkeerslicht anders benaderen dan bijvoorbeeld een wielrenner. Maar wat is nu de optimale strategie ? De vraag die daarom centraal staat in dit onderzoek is : ‘Wat is de optimale manier om als fietser een verkeerslicht te benaderen?’ Deze vraag kan mogelijk beantwoord worden door enkele vuistregels die makkelijk te onthouden zijn als er in de realiteit een verkeerslicht wordt benaderd. Door het maken van een model kunnen verschillende scenario`s gesimuleerd worden. Het model geeft de totale tijd en de totale geleverde energie, deze kunnen geminimaliseerd worden door middel van de doelfunctie. In het model kunnen verschillende factoren aangepast worden zodat er steeds andere situaties ontstaan. Mogelijke factoren zijn snelheid, wind, hoek van het wegdek en afstand tot het verkeerslicht. (Author/publisher)

Request publication

9 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
20122162 ST [electronic version only]
Source

Amsterdam, Vrije Universiteit VU Amsterdam, Faculteit Exacte Wetenschappen, 2011, 35 p., 19 ref.

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.