Het Rijk als opdrachtgever op de GWW-markt.

Author(s)
Bakker, P.A.
Year
Abstract

De gww-productie in opdracht van het Rijk groeit de komende jaren niet veel: van ruim ƒ 2 miljard in 2000 tot ongeveer ƒ 2,2 miljard in 2005. De meeste investeringen gaan naar weginfrastructuur. In 2003 stijgt de productie van rijkswegen onder invloed van het BereikbaarheidsOffensief Randstad (BOR). De jaarproductie van waterkeren beweegt zich tussen ƒ 60 en ƒ 70 miljoen. Bij vaarwegen ligt het accent op onderhoud. Daar wordt een afname verwacht. Waterbeheer bereikt in 2003 ook de hoogste waarde: ƒ 80 miljoen. De aanleg van de Westerscheldetunnel zorgt vooral op korte termijn voor meer productie. De oplevering wordt eind 2003 verwacht. Samenvattend is het beeld tot 2005: schommelingen in de productie uit nieuwbouw en herstel en een geleidelijke stijging van de onderhoudsproductie tot zo’n ƒ 620 miljoen. Hoewel het Rijk publiek-private samenwerking stimuleert, komen op landelijk niveau nog nauwelijks succesvolle PPS-projecten van de grond. (A)

Request publication

1 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
20011333 ST [electronic version only]
Source

Amsterdam, Economisch Instituut voor de Bouwnijverheid EIB, 2001, 65 p., 24 ref.

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.