KEM, de eerste resultaten smaken naar meer Provincie Overijssel.

Author(s)
Driegen, E. Molenkamp, L. & Cnossen, H.
Year
Abstract

Ongevallen in het verkeer veroorzaken jaarlijks veel menselijk leed en hoge maatschappelijke kosten. In Overijssel was en is dit niet anders; mede door het relatief grote aantal niet-autosnelwegen buiten de bebouwde kom steekt de verkeersveiligheid in deze provincie van oudsher zelfs nogal matig af tegen het landelijk gemiddelde. Het concept Duurzaam Veilig heeft een grote impuls gegeven aan de verbetering van de veiligheid in Nederland. Idealiter zou een wegbeheerder zoals de Provincie Overijssel de DV-inrichting met onmiddellijke ingang op al zijn wegen toepassen. De praktijk is anders: de herinrichting van een weg is duur en strijdt met vele andere nuttige maatschappelijke voornemens om beperkte financiële ruimte. De Provincie Overijssel heeft halverwege het afgelopen decennium gekozen voor een eigen aanpak, onder de afkorting KEM: Kosteneffectieve Maatregelen. Binnen een beperkt budget (40 miljoen euro) en een redelijk korte termijn (2006 t/m 2010) is gezocht naar de meest kosteneffectieve ingrepen, waar mogelijk uit te voeren in combinatie met gepland wegonderhoud. (Author/publisher)

Publication

Library number
20100971 rr ST [electronic version only]
Source

In: Verkeersslachtoffers: minder is mogelijk! Hoe pakt u dat aan? : Nationaal Verkeersveiligheidscongres NVVC 2010, een congres van ANWB en SWOV, WTC, Rotterdam, 22 april 2010, 6 p., 1 ref.

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.