Markering en signalisatie van beperkt eenrichtingsverkeer : aanbevelingen voor de inrichting van beperkt eenrichtingsverkeer in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

Author(s)
Populer, M. & Dupriez, B.
Year
Abstract

Om een goed fietsbeleid uit te bouwen, moet de infrastructuur aangepast zijn aan de behoeften van fietsers, zodat deze veilig zijn en de fiets opnieuw aantrekkelijk wordt als vervoermiddel. Door een zorgvuldige invoering van beperkt eenrichtingsverkeer, waarbij de tegenrichting wordt opengesteld voor fietsers (en eventueel voor bromfietsers klasse A), zal de fiets aantrekkelijker worden, zonder dat de veiligheid eronder lijdt. Op deze manier kunnen fietsers immers gevaarlijke wegen of kruispunten vermijden, zonder dat ze omwegen moeten maken. Dit document omvat 10 fiches, waarbij concrete oplossingen worden aangereikt voor de meest courante situaties op het terrein. (Author/publisher)

Request publication

4 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
20070418 ST [electronic version only]
Source

Brussel, Brussels Hoofdstedelijk Gewest, 2006, 32 p.; Fietsvademecum Brussels Hoofdstedelijk Gewest ; No. 1

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.