Met kentekenherkenning naar een optimale benutting van infrastructuur en voorzieningen?

Author(s)
Witbreuk, M.J.G. & Duwel, P.H.P.
Year
Abstract

The possibilities of applying license plate recognition in Dynamic Traffic Management. In recent years the city of Enschede in The Netherlands has been faced with growing congestion problems. The accessibility of the city centre is declining. Therefore the feasibility of the implementation of dynamic traffic management measures is studied. Existing projects are outlined and useful systems described in technical terms. Then a system is chosen and applied to the situation of Enschede. The system consists of the collection of travel and route information and presentation of this information to the car drivers by means of dynamic route information displays. The system uses traffic flow data gathered by loop detectors of traffic signal installations and historical flow data to predict actual travel times. Two cameras register license plates and calculate the actual travel times. Comparison of the predicted and the calculated travel times leads to adjustments of the system prediction algorithm. The requirements for the system are investigated and the costs calculated. A pilot project will be launched to measure the effects of the application of the system on a small scale. One route to the city centre will be used. Information about the travel times and costs by car and by bus to the city centre will be displayed at the beginning of the route, just before car drivers have the possibility to use a park and ride facility and take the bus to the city centre. The effects of the presented travel information to the car drivers will be measured by investigating people’s travel behaviour by means of a questionnaire. Next to this, the occupation of the Park and Ride facility will be counted before and during the presentation of the travel information. The results of the pilot study will be used for the feasibility study. (Author/publisher) Nederlands abstract: De laatste jaren is Enschede geconfronteerd met groeiende congestieproblemen, waardoor de bereikbaarheid van het stadscentrum vermindert. In de haalbaarheidsstudie wordt onderzocht of het gebruik van dynamisch verkeersmanagement maatregelen de bereikbaarheid verbetert en hoe het dan geïmplementeerd zou kunnen worden. Het systeem bestaat uit de verzameling van reis- en route-informatie en presentatie daarvan aan automobilisten via dynamische route informatie panelen (DRIP’s). De berekende reistijd is gebaseerd op historische gegevens, intensiteiten van het netwerk en een kentekenregistratie over het traject waarover geadviseerd wordt. Het systeem gebruikt intensiteitgegevens uit detectielussen van verkeersregelinstallaties en historische intensiteitgegevens om de initiële actuele reistijden te voorspellen. Met behulp van twee kentekencamera’s wordt de reistijd over het traject gemeten en gebruikt als tuning van de voorpelde reistijd. De systeemeisen en de kosten van implementatie worden in kaart gebracht. Een praktijkexperiment zal de effecten meten van de toepassing van het systeem op kleine schaal. Eén route naar het centrum wordt bekeken, waarbij aan het begin van de route informatie worden getoond over de reistijden en –kosten met de auto en de bus naar het centrum, net voordat automobilisten de mogelijkheid hebben de P&R voorziening te gebruiken en de bus te nemen naar het centrum. Het effect van de aangeboden reisinformatie op het gedrag van de automobilisten zal worden gemeten door het houden van een enquête. Daarnaast wordt de bezetting van het P&R terrein vergeleken v??r en tijdens het aanbieden van de informatie. De resultaten van de praktijkproef zullen worden gebruikt voor het haalbaarheidsonderzoek. (Author/publisher)

Request publication

4 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
20051732 f9 ST (In: ST 20051732 [electronic version only])
Source

In: Duurzame mobiliteit : hot or not ? : 32ste Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk CVS : bundeling van bijdragen aan het colloquium gehouden te Antwerpen, 24 en 25 november 2005, deel 6, p. 1747-1760

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.