Minder ongevallen op bredere rijstroken : regressiemodelen voor ongevallen op Vlaamse autosnelwegen.

Author(s)
Geirt, F. van & Nuyts, E.
Year
Abstract

Om het verband te vinden tussen ongevallen en wegkenmerken wordt in de wetenschappelijke wereld al geruime tijd gebruikgemaakt van regressiemodellen. Het Steunpunt Verkeersveiligheid bouwde op basis van ongevallencijfers, infrastructuurkenmerken en verkeersintensiteiten voor de periode van 1996 tot en met 2001 twaalf modellen. Die houden rekening met vier ongevalstypes en drie autosnelwegzones. Verkeersintensiteit, rijstrookbreedte, vluchtstrookbreedte en de maximaal toegelaten snelheid blijken regelmatig terugkerende kenmerken te zijn die een verband tonen met het aantal ongevallen. De modellen kunnen verder gebruikt worden in diverse onderzoeken naar infrastructurele maatregelen op de Vlaamse autosnelwegen. (Author/publisher)

Request publication

17 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
20062197 ST [electronic version only]
Source

Verkeersspecialist, Vol. 14 (2006), No. 128 (mei), p. 17-20

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.