Monitoring zebrapaden Amsterdamsestraatweg 0- en 1-meting (winter 2016) : verkeersbeeld en verkeerscijfers.

Author(s)
-
Year
Abstract

De Amsterdamsestraatweg (ASW) is in ontwikkeling. In de ‘Ontwikkelingsstrategie Amsterdamsestraatweg’ geeft de gemeente Utrecht per deelgebied aan welke mogelijke ontwikkelingen er zijn en welke maatregelen reeds zijn uitgevoerd. Het doel is om de gehele Amsterdamsestraatweg als 30 km-zone in te richten om de verkeersveiligheid, leefbaarheid en oversteekbaarheid te verbeteren. Voordat de gehele ASW op de schop gaat, is de gemeente eind 2016 gestart met een eerste ‘pilot’ om de oversteekbaarheid van de weg te verbeteren. Naar aanleiding van de in 2016 uitgevoerde uitschakelproeven worden de verkeerslichten op de kruispunten ASW-Bethlehemweg en ASW-Boorstraat weggehaald. Nabij deze kruispunten worden aan weerszijde van de ASW de pleinen opnieuw ingericht. Er worden terrassen aangelegd en ter hoogte van de Bethlehemweg en Tiendstraat verandert voor het verkeer de entree van Pijlsweerd. Om de pleinen met elkaar te verbinden zijn eind 2016 twee zebrapaden aangelegd. De gemeente Utrecht heeft XTNT gevraagd te onderzoeken in hoeverre de aanleg van de zebrapaden bijdraagt aan een betere verkeersveiligheid, leefbaarheid en oversteekbaarheid. Daarnaast heeft de gemeente behoefte aan een advies over het al dan niet plaatsen van extra zebrapaden elders op de ASW. (Author/publisher)

Request publication

5 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
20190474 ST [electronic version only]
Source

[Utrecht], Gemeente Utrecht, 2017, 15 p.

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.