Notitie Implementatiepaden.

Author(s)
Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Werkgroep Implementatie
Year
Abstract

Deze notitie beschrijft mogelijkheden voor gefaseerde invoering als alternatief voor een 'big bang': 1) starten met vrijwilligers, 2) het jaargangenmodel, 3) starten met vracht en bestelauto's en 4) geografische ingroei. Alle implementatietrajecten voor het invoeren van kilometerprijzen veronderstellen een traject vooraf met besluitvorming, wetgeving en aanbesteding dat bij voorspoedige gang van zaken wordt geschat op totaal circa 4 jaar (2007-2010). In het 5e jaar kunnen partijen die de levering gegund wordt, c.q. die gecertificeerde OBU's mogen maken, de productie en installatie van OBU's realiseren en kan de inning- en handhavingorganisatie op orde gesteld worden. Bij keuze voor gefaseerde invoering kan een eerste groep gebruikers in 2012 bediend worden en de rest van de weggebruikers in twee of maximaal drie jaar daarna. (Author/publisher)

Publication

Library number
20151149 ST [electronic version only]
Source

's-Gravenhage, Ministerie van Verkeer en Waterstaat, 2007, 18 p.

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.