Ontwikkeling Netwerk Safety Index gemeente Amsterdam.

Author(s)
Wijlhuizen, G.J. Petegem, J.W.H. van Schermers, G. Bruin, J. de Commandeur, J.J.F. & Kars, V.
Year
Abstract

De gemeente Amsterdam voert een proactief risicogestuurd verkeersveiligheidsbeleid (Meerjarenplan Verkeersveiligheid 2016-2021, Gemeente Amsterdam, 2016). Een belangrijke reden voor de toenemende belangstelling voor de proactieve aanpak is dat de registratie van verkeersongevallen sinds 2009 te wensen overlaat, waardoor de kwaliteit van de beschikbare gegevens onvoldoende is. In dit rapport wordt verslag gedaan van het wetenschappelijk onderzoekswerk dat is uitgevoerd door SWOV in samenwerking met ANWB en de gemeente Amsterdam om een Network Safety Index (NSI) te ontwikkelen voor 50km/uur-wegen in Amsterdam. De keuze voor 50km/uur-wegen is gemaakt omdat in steden op deze wegen de meeste ernstige verkeersongevallen plaatsvinden.

Publication

Library number
20170668 ST [electronic version only]
Source

Den Haag, Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid SWOV, 2017, 125 p., ref.; R-2017-10

SWOV publication

This is a publication by SWOV, or that SWOV has contributed to.