In de maanden april tot en met juli 2004 heeft Team Alert net als in 2003 een campagne gevoerd met als doel het bevorderen van het gebruik van bromfietshelmen door jongeren. Team Alert heeft als onderdeel van de campagne drie deelprojecten uitgevoerd: het organiseren van een Nationale Helmwedstrijd, het organiseren van een fotowedstrijd en het uitzenden van tv-spotjes op TMF, MTV en Nickelodeon. Het doel van dit door TNS NIPO uitgevoerde evaluatie-onderzoek is het meten en analyseren van het effect van de bromfietshelmcampagne Team Alert 2004 onder jongeren in de leeftijdscategorie 16 t/m 21 jaar die als bestuurder en/of als passagier wel eens op een bromfiets rijden. Voorafgaand aan de campagne is een 0-meting gehouden (begin mei 2004) onder de onderzoeksdoelgroep: jongeren in de leeftijdscategorie 16 t/m 21 jaar die als bestuurder en/of als passagier wel eens op een bromfiets rijden. Voor de 1-meting (eind juni 2004) zijn dezelfde personen benaderd. (Author/publisher)
Abstract