Park en Bike! Wordt het wat?

Author(s)
Voerknecht, H. & Kok, F. de
Year
Abstract

Om de bereikbaarheid van bestemmingen (o.a. stadscentra, bedrijven) te kunnen vergroten ligt een combinatie van auto en (huur)fiets voor de hand. Op kleine schaal worden verschillende concepten uitgeprobeerd. Met verschillend succes overigens. De fiets biedt onmiskenbare voordelen om het laatste stukje van een reis te maken. Belangrijkste zijn wel dat fietsgebruik geen wachttijden kent zoals het OV, en dat het de mogelijkheid biedt om tot precies op je bestemming te komen. En je kunt heel kleinschalig beginnen en bij gebleken succes opschalen. Park en Bike, zoals de combinatie auto-fiets wordt genoemd, biedt volgens de auteurs de mogelijkheid om leefbaarheid van binnensteden te verbeteren of lokale parkeerproblematiek op te lossen. Vooral voor steden met befietsbare afstanden en niet heel goed OV kan Park+Bike een uitkomst bieden voor de dichtgeslibde toegangswegen naar de stad. De ANWB en KpVV zijn elk vanuit hun eigen belangen met Park en Bike bezig gegaan. Momenteel wordt zoveel mogelijk samengewerkt om P+B van de grond te krijgen. In Leeuwarden en Maastricht lijkt dat met vernieuwende, creatieve ondernemers te lukken. In de workshop zullen succes- en faalfactoren de revue passeren. (Author/publisher)

Request publication

1 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
20131856 ee ST [electronic version only]
Source

In: Nationaal verkeerskundecongres 2013, Brabanthallen, ’s-Hertogenbosch, 6 november 2013 : papers en presentaties, 10 p.

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.