Revenu use from transport pricing.

Author(s)
Rudzikaite, L. & Kiel, J.
Year
Abstract

Revenu use from transport pricing. The EU project REVENUE studies the revenue use from transport pricing. For analysing purposes a simple model has been developed (MOLINO) to evaluate the investments in infrastructure and pricing policy. The MOLINO model was used in a case study, which is described in this paper. For the port of Rotterdam and Antwerp the investments and sources of investments have been studied, specifically for sea container transport. Given the complexity of the sea ports and the simplicity of the model the results are tentative. One of the conclusions is, to recover the investment costs lead to high charges. This will result in a decrease of container transport. It is difficult to earn back the investments because the revenues are insufficient. Furthermore, in practice a political trade-off solution was chosen. This is considered a bad example from the point of view of making investments more transparent. (Author/publisher) Nederlands abstract: In het kader van het Europese project REVENUE is wordt gekeken naar de wijze waarop opbrengsten uit het beprijzen van infrastructuur wordt gebruikt. Ten behoeve van het onderzoek is een eenvoudig model ontwikkeld (het MOLINO model) waarmee de investeringen in infrastructuur en prijsbeleid kan worden geëvalueerd. Met het MOLINO model is een case study uitgevoerd dat in dit paper wordt beschreven. Voor de haven van Rotterdam en Antwerpen is gekeken naar de investeringen en de investeringsbronnen in de havens, specifiek voor het containervervoer. Gezien de complexiteit van zeehavens en de eenvoud van het MOLINO model moeten de resultaten worden gezien als een 1e orde benadering. Eén van de conclusies is dat om de investeringen terug te verdienen, de heffingen dusdanig hoog zijn dat dit leidt tot een afname van het containervervoer. Dit leidt tot de conclusie dat investeringen in havens lastig terug te verdienen zijn. Praktisch gezien is er bovendien het probleem dat politieke afspraken worden gemaakt die de transparantie van investeringen vertroebelen. (Author/publisher)

Request publication

1 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
20051732 e10 ST (In: ST 20051732 [electronic version only])
Source

In: Duurzame mobiliteit : hot or not ? : 32ste Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk CVS : bundeling van bijdragen aan het colloquium gehouden te Antwerpen, 24 en 25 november 2005, deel 5, p. 1437-1455

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.