Rijden op elektriciteit, waterstof of biobrandstoffen, wat wil de automobilist ?

Author(s)
Hoen, A. & Koetse, M.J.
Year
Abstract

Rijden op elektriciteit, waterstof of biobrandstoffen. Beter voor het milieu, maar Nederlandse automobilisten staan er nog erg terughoudend tegenover. Ze vinden dat vooral aan de elektrische auto op dit moment veel nadelen kleven : de huidige actieradius van een elektrische auto is te klein, en de tijd die het kost om hem op te laden, te lang. Het kabinet heeft de ambitie dat er in 2025 1 miljoen elektrische auto’s in gebruik zijn. Om dit doel te bereiken is het nodig de elektrische auto technisch te verbeteren, en het prijsverschil tussen elektrische en conventionele auto’s te verkleinen. Maar zelfs dan is de consument maar moeilijk over te halen, blijkt uit deze studie. Wil het kabinet streven naar een vorm van mobiliteit waarbij minder CO2 wordt uitgestoten, dan doet het er goed aan om niet alleen het accent te leggen op het stimuleren van elektrische auto’s. Het verdient aanbeveling ook te blijven kijken naar het verbeteren en stimuleren van andere opties, zoals rijden op waterstof of biobrandstoffen. (Author/publisher)

Request publication

3 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
20120743 ST [electronic version only]
Source

Den Haag, Planbureau voor de Leefomgeving PBL, 2012, 59 p., ref. - ISBN: 978-90-78645-93-1

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.