De literatuur voor deze studie is achterhaald met behulp van onderstaande zoekacties: • op de TRIS-online internet pagina; • in het ITRD via het CROW; • op de internet pagina van het Transportation Research Board; • op de internet pagina van het American Association of State Highway and Transportation Officials (AASHTO). Op basis van de hierbij gevonden abstracts is een schifting gemaakt tussen relevante en niet relevante literatuur. De relevante literatuur is daarna opgevraagd via: • Bidoc (bedrijfsdocumentatiecentrum HASKONING); • SWOV bibliotheek; • Diverse regionale directies van Rijkswaterstaat; • Bibliotheek Adviesdienst Verkeer en Vervoer. In dit rapport staat de bestudeerde literatuur beschreven aan de hand van: • een korte samenvatting; • beschreven effecten; • bruikbaarheid in Nederlandse situatie; relevantie voor de studie. De bestudeerde literatuur is daarbij geordend naar de getroffen maatregelen: • rijstrookbreedte; • vluchtstrookaanwezigheid, -breedte en -gebruik; • (inhaal)verbod vrachtverkeer. In de samenvattingen en de beschreven effecten is de bron zo feitelijk mogelijk aangehaald. Eigen interpretatie is gegeven in de bruikbaarheid in de Nederlandse situatie oftewel de relevantie voor de studie.
Abstract