Schoolstraten 2.0.

Author(s)
Lancker, S. van
Year
Abstract

Mensen laten zich leiden door gewoonten, impulsen en emoties. Soms denken we dat we beslissingen nemen aan de hand van kennis en rationele argumenten, maar dit is niet helemaal waar. Ouders weten dat ze niet voor de schoolpoort op het zebrapad mogen parkeren om hun kroost af te halen en toch gebeurt het. ‘Mocht het kunnen, ze zouden de klas inrijden’, wordt er wel eens smalend gezegd. Dat fout gedrag kan het gemakkelijkst gestopt worden door het onmogelijk te maken. Maar de schoolstraat gaat verder. (Author/publisher)

Publication

Library number
20150580 bb ST (In: ST 20150580 [electronic version only])
Source

In: Jaarboek Verkeersveiligheid 2015 : verkeersgedrag beïnvloeden : hoe creatief kunnen we zijn ? Publicatie naar aanleiding van het dertiende Vlaams Congres Verkeersveiligheid dat plaatsvond op 17 maart 2015 in Leuven, p. 91-93

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.