Simulatoronderzoek signalisatie. Scriptie Universiteit Hasselt.

Author(s)
Deboeure, S.
Year
Abstract

Simulatoronderzoek over het verband tussen de locatie van signalisatie en gereden snelheid, bij wegenwerken. Er werd onderzocht welke invloed de locatie in het straatbeeld en de locatie ten opzichte van de werfzone van snelheidsbeperkingen een invloed hebben op de gereden snelheden. Conclusie is dat het invoeren van een snelheidsbeperking waar een werfzone begint, minder veilig is en een kleiner effect heeft op de gereden snelheden, dan een snelheidsbeperking die al op voorhand ingevoerd wordt. Verder heeft de locatie van snelheidsborden naast of boven de weg een heel beperkte invloed. (Author/publisher)

Publication

Library number
20120425 ST [electronic version only]
Source

Hasselt, Universiteit Hasselt, Bedrijfseconomische Wetenschappen, 2011, 87 p., 47 ref.

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.