Stedenbaan als resultaat van samenwerking.

Author(s)
Onderwater, P. & Holwerda, H.
Year
Abstract

Stedenbaan; a result of cooperation. “Stedenbaan” is a initiative of the regional governments of the Southern part of the Randstad Holland. The concept is to improve regional train-service by better time-table, higher frequency an a few new railway-stations. Next to that the chain of transport will improve (Park and Ride) and there is a strong connection with spatial development near railway-stations. A first major step in realising Stedenbaan is the new railway time-table for the year 2007. The regional governments have given their wishes about Stedenbaan first phase as input in this process. After analysing the Dutch Railways have fully implemented these wishes in their plans. After evaluating the conclusion is that this success is a result of good cooperation between the regional governments and Dutch Railways on basis of arguments and in mutual trust between the persons involved. This in spite of the fact that the regional governments have no legal position in the relation with Dutch Railways. It is recommended to continue this cooperation to have a informal influence on the realisation of the ambitions of Stedenbaan. (Author/publisher) Nederlands abstract: Stedenbaan is een initiatief van de regionale overheden in de Zuidvleugel van de Randstad. Het is een concept ter verbetering van het stoptreinproduct door een betere dienstregeling, hogere frequenties en enkele nieuwe stations. Tevens wordt het Ketenvervoer verbeterd (P&R) en wordt een nadrukkelijke koppeling gezocht met toekomstige ruimtelijke ontwikkelingen. Een belangrijke eerste stap in het realiseren van Stedenbaan is de nieuwe NS-dienstregeling voor 2007. De Zuidvleugel heeft haar wensen met betrekking tot Stedenbaan 1e fase ingebracht in dit proces. Na diverse analyses heeft NS deze wensen vrijwel geheel overgenomen in haar Voorkeursvariant. Er is geëvalueerd dat dit succes voor een belangrijk deel het resultaat is van een goede samenwerking tussen Zuidvleugel en NS op basis van inhoudelijke argumenten en vertrouwen tussen betrokken personen. Ondanks dat de Zuidvleugelregio’s geen formele positie hebben in dit proces. Aanbeveling is om deze samenwerking door te zetten en daarmee een informele invloed te hebben op de realisering van de eindambitie van Stedenbaan. (Author/publisher)

Request publication

1 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
20051732 c5 ST (In: ST 20051732 [electronic version only])
Source

In: Duurzame mobiliteit : hot or not ? : 32ste Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk CVS : bundeling van bijdragen aan het colloquium gehouden te Antwerpen, 24 en 25 november 2005, deel 3, p. 727-742

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.