Taluds op veiligheidsaspecten onderzocht.

Author(s)
Schoon, C.C. & Pol, W.M.H. van de
Year
Abstract

Er zijn door de SWOV drie taludconfiguraties onderzocht : aflopende taluds met aan de voet een brede obstakelvrije zone; aflopende taluds met aan de voet een gevarenzone; opgaande taluds. Nagegaan is welke kenmerken van taluds invloed hebben op het dynamisch gedrag van voertuigen bij ongevallen op taluds. Het onderzoek is uitgevoerd door middel van mathematische simulaties van taludongevallen (incidenten) met het computermodel VEDYAC. Met dit model kunnen voor alle mogelijke taludprofielen botsingen en manoeuvres worden gesimuleerd. Voor het verkrijgen van zo realistisch mogelijke uitkomsten van de simulaties is het noodzakelijk dat het model en de te hanteren waarden worden vastgesteld. Verder dienen de modelresultaten aan de werkelijkheid te worden getoetst. (Author/publisher)

Request publication

1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
20170603 ST [electronic version only]
Source

Verkeerskunde, Vol. 40 (1989), No. 12 (december), p. 539-541.

SWOV publication

This is a publication by SWOV, or that SWOV has contributed to.