TRANSFER : a new equilibrium model for analysing multimodal passenger trips.

Author(s)
Carlier, K. Schrijver, J. & Catalano, S.
Year
Abstract

Multimodal locations, combined with qualitative public transport, will be a valid alternative for the private car for trips to the ever more crowded city centres. Car drivers park at these locations on the outskirts of the city and continue their journey to the city centre by public transport. Until recently, it was not possible to predict the use of such locations since transport models could not incorporate these transfers. Therefore TNO and the TU Delft developed TRANSFER, an equilibrium model that determines the potential of multimodal transfer locations. The model joins the car network and the public transport network to search routes through the new, multimodal ‘supernetwork’. The model generates a set of routes, including multimodal routes whenever these are attractive. As such, the route choice, which includes multimodal routes, determines the modal split. TRANSFER allows you to determine the effect of multimodal transfer locations on the accessibility of cities and it can predict the potential of individual transfer locations. (Author/publisher) Nederlands abstract: TRANSFER : evenwichtsmodel voor het analyseren van ketenverplaatsingen. Multimodale knooppunten, in combinatie met hoogwaardig openbaar vervoer, is de komende decennia een alternatief voor de auto in de steeds drukker wordende binnensteden. Automobilisten parkeren op dit soort knooppunten aan de rand van de stad, en reizen verder met het openbaar vervoer naar het stadscentrum. Tot voor kort was het niet mogelijk het nut van zulke knooppunten vooraf te evalueren, omdat vervoerprognosemodellen zich geen raad wisten met dit soort overstappen. Daarom ontwikkelden TNO en de TU Delft TRANSFER, een model dat de potentie van multimodale knooppunten berekent. Het model koppelt de netwerken van de verschillende vervoerwijzen aan elkaar (dus het auto- en openbaarvervoernetwerk worden gekoppeld), en gaat vervolgens routes zoeken door dit nieuwe, multimodale ’supernetwerk’. Als een ketenverplaatsing aantrekkelijk is, vindt het model dit als een kortste route. De verdeling over vervoerwijzen ontstaat dus bij het toedelen van het verkeer, waarbij in een bepaald deel van de verplaatsingen wordt overgestapt. Met TRANSFER is het mogelijk het effect van multimodale knooppunten op de bereikbaarheid van steden te bepalen, en kan de potentie van een individueel knooppunt in kaart gebracht worden. (Author/publisher)

Request publication

5 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
20051732 g15 ST (In: ST 20051732 [electronic version only])
Source

In: Duurzame mobiliteit : hot or not ? : 32ste Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk CVS : bundeling van bijdragen aan het colloquium gehouden te Antwerpen, 24 en 25 november 2005, deel 6, p. 2151-2168, 10 ref.

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.