Verkeersonderzoek 2e Daalsedijk. In opdracht van NS Vastgoed.

Year
Abstract

NS Stations overweegt het huidige bedrijventerrein ‘2de Daalsedijk’ in Utrecht te herontwikkelen tot een gemengd stedelijk gebied met zowel woonfuncties als bedrijvigheid. NS Stations heeft Goudappel Coffeng BV gevraagd de verkeerseffecten van het te ontwikkelen gebied 2de Daalsedijk in Utrecht te bepalen. Het doel van de studie is om een gedegen en onderbouwde uitleg te kunnen geven van de verkeerskundige inpassing van de ruimtelijke ontwikkelingen ‘2de Daalsedijk’. De berekeningen naar de verkeerseffecten van de 2de Daalsedijk zijn eerder met het verkeersmodel van de gemeente Utrecht uitgevoerd. In deze berekeningen is toen uitgegaan van een knip voor autoverkeer ter hoogte van de Monicabrug en een knip voor het autoverkeer tussen de Daalsetunnel en de Amsterdamsestraatweg. Nieuw beleid van de gemeente Utrecht leidt er echter toe dat onder andere er geen knip meer plaatsvindt, maar een zogenaamde knijp op de Monicabrug. Dit houdt in dat maar een deel van het effect van de knip wordt gerealiseerd. Aan Goudappel Coffeng BV is daarom gevraagd in beeld te brengen wat de gevolgen voor de ontsluiting van de 2de Daalsedijk zijn bij de hiervoor genoemde beleidswijzigingen van de gemeente. Wederom is gebruik gemaakt van het verkeersmodel van de gemeente Utrecht. Nu is echter gekozen voor de variant ‘knijp Monicabrug’. (Author/publisher)

Request publication

2 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
20190475 ST [electronic version only]
Source

Deventer, Goudappel Coffeng, 2015, 22 p.; NSG012/Bkd

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.