Vluchtstroken in tunnels nodig?

Author(s)
Directoraat-Generaal Rijkswaterstaat, Dienst Verkeerskunde DVK, Werkgroep Directie Sluizen en Stuwen
Year
Abstract

Tot nu toe zijn in ons land bij de aanleg van diep gelegen tunnels in autosnelwegen géén vluchtstroken toegepast. Weliswaar zijn in de Vlake- en de Prinses Margriettunnel thans vluchtstroken aanwezig, doch beide tunnels zijn ontworpen op een toekomstige uitbreiding van de aansluitende wegen tot 2x3 rijstroken (thans 2x2 rijstroken). Het feit dat voor de bewaking van de technische installaties (verlichting, ventilatie, pompen, elektriciteitsvoorziening e.d.) reeds vanaf de inbedrijfneming van de eerste verkeerstunnels sprake is van een permanente bemanning, heeft een voorname rol gespeeld bij de beslissing tot het weglaten van de vluchtstroken. (Author/publisher)

Request publication

1 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
20060740 ST [electronic version only]
Source

Rotterdam, Directoraat-Generaal Rijkswaterstaat, Dienst Verkeerskunde DVK, 1981, 35 p. + app., 6 ref.

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.