Voordelen door integratie van parkeren in het planproces.

Author(s)
Martens, P.
Year
Abstract

Bij nieuwe gebiedsontwikkelingen vergt faciliteren van de parkeerbehoefte veel ruimte en/of investeringen. Elk deelplan met eigen functies heeft zijn eigen behoefte met piekbelastingen op verschillende tijden of dagen. Zonder integrale aanpak leidt dit tot veel inefficiënt gebruikte parkeervoorzieningen. Randvoorwaarden worden in de presentatie uitgelegd. Bewezen successen van deze integrale aanpak vereisen flankerende maatregelen: • Maatwerk in het vertalen van parkeerkencijfers naar het aantal te bouwen parkeerplaatsen voor alle functies gezamenlijk. • Een enigszins passende fasering van deelplannen in het gebied. • Instellen van een lokale "marktmeester" die alle aanbiedende en vragende partijen bedient. • Regulering van parkeren in de openbare ruimte: parkeerregulering c.q. betaald parkeren met handhaving. (Author/publisher)

Publication

Library number
20130082 kkk ST (In: ST 20130082 [electronic version only])
Source

In: Nationaal verkeerskundecongres 2012, Brabanthallen, ’s-Hertogenbosch, 31 oktober 2012, 4 p.

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.