Werkplan 1995 Regionaal Orgaan Verkeersveiligheid Groningen ROG.

Author(s)
Regionaal Orgaan Verkeersveiligheid Groningen ROG
Year
Abstract

In Groningen vielen in 1993 1564 gewonden en 40 doden als gevolg van verkeersongevallen. Figuur 1 in dit rapport geeft een beeld van het verloop over de afgelopen jaren en de op basis daarvan berekende trend tot het jaar 2000. Het feit dat die trend over een langere periode een "voorspelling" doet dan waarop hij is gebaseerd, geeft aan dat het om niet meer dan een - weinig betrouwbare- indicatie gaat. Uit de cijfers komt naar voren dat er van 1992 op 1993 sprake was van een daling van het aantal slachtoffers met 4,5%. Het totaal aantal slachtoffers ligt echter boven het gemiddelde van 1984 t/m '86, en de ontwikkeling blijft dus zeker achter bij de landelijke taakstelling die mikt op, ten opzichte van het gemiddelde over 1984 t/m 1986, 25% minder slachtoffers in het jaar 2000. Eén individu is machteloos daarin verandering te brengen, en evenzeer één discipline, één overheidslaag of één organisatie. Verkeersonveiligheid is een probleem dat bij uitstek gezamenlijk, vanuit verschillende disciplines, instanties en organisaties dient te worden bestreden. Voor die gezamenlijke strijd zijn landelijk Regionale Organen Verkeersveiligheid in het leven geroepen. De ambities en strategie van die strijd op langere termijn in de provincie Groningen zijn neergelegd in het Meerjarenplan 1993-'96 van het ROG. Het voorliggende Werkplan 1995 geeft daarvan voor dat jaar een invulling. (Author/publisher)

Request publication

7 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
942656 ST [electronic version only]
Source

Groningen, Regionaal Orgaan Verkeersveiligheid Groningen ROG, 1994, 29 p.

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.