Wijziging brandstofmix

een studie naar de gevolgen voor energiegebruik en emissie van een drastische wijziging van de verdeling benzine-diesel-LPG bij personen- en bestelwagens + bijlagen. In opdracht van de Nederlandse Maatschappij voor Energie en Milieu NOVEM.
Author(s)
Rijkeboer, R.C. Sloten, P. van Elderman, M. Haspel, B. van den & Kroon, P.
Year
Abstract

A study on the results and consequences of a large stimulation of certain fuels for cars and delivery vans, at the cost of other to be considered fuels, is presented. The fuels regarded are petrol, diesel oil, and liquified propane gas (LPG). Five scenarios for the year 2010 are studied: (1) a basic scenario: no modification in the fuel mix; (2) a diesel scenario: a maximum of the diesel part, without LPG; (3) a LPG scenario: a maximum of LPG, without diesel; (4) a petrol scenario, only use of petrol; and (5) a scenario with the minimum of petrol, and the utmost use of diesel and LPG.

Request publication

9 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Publication

Library number
C 6747 [electronic version only] /15 /96 / IRRD 886868
Source

Utrecht, Nederlandse Maatschappij voor Energie en Milieu NOVEM bv / Delft, Instituut voor Wegtransport IW-TNO, 1992, 45 + 82 p., 19 ref.; Rapport IW-TNO ; 92.OR.VM.001.0/RR (730210381); NOVEM projectnummer ; 2452-277.1

Our collection

This publication is one of our other publications, and part of our extensive collection of road safety literature, that also includes the SWOV publications.